Friday, October 22, 2010

PelanJanGka PanJang





 Kalau tidak ada aral melintang, penghujung 2013 adalah hari graduasi. Selepas dari hari ini, bermula tugas sebagai seorang guru.Namun:
bukan hanya mahu menjadi seorang guru,
Guru Cemerlang menjadi idaman hati,
Bukan angan-angan kosong,
Akan ku usahakan nanti..

Amin


Hajat di hati ingin meneruskan pembelajaran selepas menghabiskan ijazah pertama. Rancangan seterusnya ialah dengan meyambung pengajian dengan mengambil Master dalam bidang Kimia. Diriku bukan lah sehebat mana, akan ku cuba untuk merealisasikannya.
Dalam diam diriku melihat rakan seperjuangan dari sekolah menengah sudah berjaya menjejakkan kaki diluar negara. Dengan izin Allah, diriku mahu menjadi seperti mereka menyambung pengajian diluar negara.Bukan di dalam negara tidak menjadi pilihan,diriku sekadar ingin beralih arah dalam memperkembangkan minda, pandangan dan pengalaman. Semuanya akan ditumpukan pada bidang Kimia dengan harapan akan dapat menghasilkan bahan yang berguna untuk kegunaan semua. Akhirnya, ”Prof. Nadiah” sedap bunyinya. Semoga ini akan menjadi kenyataan

Rancangan memperkembangkan kerjaya bukan impian kosong, tetapi ia adalah sebagai garis panduan memajukan diri dalam kerjaya sebagai seorang pendidik kelak.

InsyaAllah

No comments:

Post a Comment

the ElemenT sOng!!!